25. 5. 2014

Výpredaj

V poslednej dobe mám veľmi málo voľného času na písanie príspevkov, čo ma dosť mrzí, lebo mám v hlave mnoho myšlienok, ktoré by som vám chcela posunúť. Ale dúfam, že raz sa to zlepší a toho času bude viac... Dnes vám chcem napísať aspoň jednu krátku myšlienku, ktorá ma zaujala v dnešnej kázni. Téma bola o pokoji, o skutočnom pokoji, ktorý je stály, nech sa deje čokoľvek. Taký pokoj môže dať len Boh a môže ho dať len tým, ktorí sa mu celkom odovzdali.

Pán Ježiš povedal: "Pokoj vám zanechávam, svoj pokoj vám dávam, ale ja vám ho dávam, nie ako svet dáva. Nech sa vám srdce neznepokojuje a neľaká." (Ján 14,27)

Dnes to teda bola oáza pokoja, ktorá ma dosť potešila uprostred hektických dní, ktoré posledné týždne prežívam. Hovorilo sa toho mnoho, no neboli to len upokojujúce slová hladkajúce dušu, hovorilo sa aj veciach závažných, ktoré nás o tento pokoj môžu obrať. Spomeniem jeden krátky príbeh, bájku, ktorá dnes odznela:

Satan sa raz rozhodol, že končí so svojou činnosťou a tak vyhlásil, že predá všetky svoje nástroje. Rozložil ich na pult a boli to nástroje ako klamstvo, závisť, nenávisť... No jeden nástroj, hodne opotrebovaný, ležal tak trochu bokom a oproti ostatným mal oveľa vyššiu cenu. Keď sa satana pýtali, prečo je ten starý ošúchaný nástroj tak drahý, odpovedal asi takto: "Tento nástroj je najvzácnejší, lebo ak sa k niektorým srdciam nemôžem dostať žiadnym iným nástrojom, tak tento vždy zaberie, s týmto sa dostanem do každého srdca a potom už môžem so srdcom robiť čo chcem." A ten nástroj sa volal pochybnosť.

Ak nechceme stratiť pokoj, ten skutočný pokoj, ktorý všetko prekoná, ktorý dáva Boh, dávajme si pozor na pochybnosť! Ak začneme pochybovať o Bohu a o tom, čo On robí, zaručene nás to oberie o pokoj a zároveň sa stávame pre Boha nepoužiteľnými. Dôverujme Bohu naplno, nech sa deje čokoľvek, spoliehajme naňho a potom budeme prežívať aj Jeho pokoj.

Slová Pána Ježiša: 
"Daná mi je všetka moc na nebi aj na zemi... 
A hľa, ja som s vami po všetky dni až do konca sveta."
(Matúš 28,18 - 20)

Viac o nenápadných satanových praktikách sa môžete dočítať v zaujímavej knihe C. S. Lewisa: Rady skúseného diabla.