20. 1. 2024

Povzbudzuj ľudí k láske a k dobrým skutkom

Prehupli sme sa do nového roku a opäť je čas na výmenu stráží - v mojom prípade na výmenu biblických veršov. Ako už viete, pre každý rok mám vybratý jeden verš z Biblie, ktorý ma celým rokom sprevádza.

Neopúšťaj svoj Prameň milosti
Najskôr krátky pohľad späť. Pre rok 2023 som mala vybratý verš z knihy proroka Jonáša:

Tí, čo uctievajú ničotné modly, opúšťajú toho, ktorý je verný. (Jonáš 2,9 SEB)
Tí, čo sa pridŕžajú ničomných bôžikov, opúšťajú svoj prameň milosti. (Jonáš 2,9 SEP)

Síce sa v uplynulom roku veľa nezmenilo čo sa množstva starostí týka (ako som tak trochu dúfala pri písaní vlaňajšieho zamyslenia), napriek tomu bol tento verš pre mňa veľmi užitočný. Pomáhal mi uprostred starostí a zhonu usmerňovať moje kroky a pripomínať si, čo je skutočne dôležité. Aby som správne zoraďovala svoje priority a nestrácala čas niečím, čo ma môže odviesť od môjho Prameňa milosti - od môjho Boha, a tak ma obrať o nenahraditeľný zdroj sily a nádeje. Nebolo to vždy ľahké a nie vždy sa mi darilo tak, ako by som chcela. Ale pri pohľade na predchádzajúci rok s potešením vnímam, ako mi Boh pomáhal a aj vďaka tomuto veršu ma udržiaval blízko pri sebe.

A ešte jedna vec ma pri pohľade na rok 2023 veľmi teší. Podarilo sa mi úspešne prečítať celú Bibliu - čo mi tiež značne pomáhalo udržať sa pri Prameni milosti. Zvolila som si chronologický plán čítania Biblie podľa webu bibliazarok.sk, vďaka ktorému som získala trochu iný pohľad na celý Boží príbeh s týmto svetom a s človekom. Odporúčam každému kresťanovi, ktorý to ešte nevyskúšal, aby aspoň raz prečítal Bibliu za jeden rok (nemusí to byť presne podľa tohto plánu), aby tak získal ucelený pohľad a uvidel vzájomné súvislosti. No a pre rok 2024 som si zvolia pre zmenu trochu pomalšie tempo čítania, chcem sa hlbšie pozrieť na Nový zákon. Ale o tom neskôr v samostatnom článku.


Buď povzbudením
Pre rok 2024 mi Pán Boh mi opäť vybral trefné slová, ktoré práve teraz potrebujem:

Venujme pozornosť jeden druhému, aby sme sa povzbudzovali k láske a dobrým skutkom. (Židom 10,24)

Hneď, ako som si tento verš prečítala, pomyslela som si na zopár konkrétnych ľudí, ktorí ma v minulom roku vedeli ľahko vyviesť z miery, vytočiť, nahnevať... Nebolo vôbec ťažké všímať si ich negatíva a patrične ich okomentovať. Lenže, podľa tohto verša by som sa mala naučiť všímať si na ľuďoch to dobré a podnecovať ich k láske a dobrým skutkom. A to bude pre mňa poriadnou výzvou. Pomáhať mi bude pri tom aj verš, ktorý bol vybratý pre celý náš zbor:

Verný je ten, ktorý vás volá, ktorý aj učiní. (1. Tesaloničanom 5,24)

Uvedomujem si, že z vlastných síl takúto výzvu nezvládnem, ale verný Boh ma v tom nenechá samú...

Kresťan nie je teplomerom, ktorý poukazuje na teplotu okolia. Má byť termostatom, ktorý teplotu okolia mení. (Peter Hahne)

Venujme pozornosť jeden druhému, aby sme sa povzbudzovali k láske a dobrým skutkom.
(Židom 10,24)


Verný je ten, ktorý vás volá, ktorý aj učiní.
(1. Tesaloničanom 5,24)


Prajem aj vám, aby vás v tomto roku sprevádzal verný Boh. Aby ste sa nechali Ním viesť a všetky svoje starosti, slabosti a nedokonalosti prednášali pred Jeho trón, kde môžete vždy načerpať novú milosť a novú silu... aj v takej veci, akou je podnecovanie ľudí okolo vás k láske a k dobrým skutkom.