25. 9. 2015

Pánove dielo (5) - Svätý Duch

Keď nestíham chodiť do zboru (čo sa mi v poslednej dobe akosi často stáva, nie mojou vinou), tak si prezerám staršie poznámky z kázní. Pri úvahách nad mojím tohtoročným veršom ma oslovilo zopár slov o pôsobení Ducha svätého. V predošlých častiach som spomínala, že práca pre Boha je predovšetkým práca na Jeho diele a podľa Jeho predstáv. A tu je veľmi dôležité vedenie Duchom svätým.

Duch je ten, ktorý nám môže ukazovať, čo Boh od nás očakáva. Môže nás usmerňovať, vyučovať, podporovať... On chce v nás pôsobiť, rád nás bude viesť, ale musíme Mu dať k tomu priestor. A to neznamená len malý kúsok niekde v kúte nášho srdca. Ak chceme, aby naozaj pôsobil v našich životoch, musíme Mu dať celé srdce. V tejto súvislosti pripomeniem a trošku modifikujem myšlienku zo záveru predošlého článku - otázka nestojí: "Ako môžem ja vyťažiť viacej z Ducha svätého?" ale: "Ako môže Duch svätý vyťažiť viacej zo mňa?"

Daj mi, synu môj, svoje srdce,
nech si tvoje oči obľúbia moje cesty.
Príslovie 23,26

Viac o Duchu svätom si prečítajte v článku Jak na nás působí Duch svatý?, ktorý som tu nedávno uverejnila. Práca Ducha svätého a práca na diele Pánovom úzko súvisí aj s darmi Ducha. Touto témou sa zaoberám v kategórii Prorok a jeho dar, kde si môžete prečítať ďalšie podrobnosti.

Zatiaľ toľko moje úvahy nad veršom z 1. Korinťanom 15,58:

A tak, bratia moji milovaní, buďte pevní, neochvejní, buďte stále horlivejší v Pánovom diele, veď viete, že vaša námaha nie je márna v Pánovi.

Nabudúce sa pokúsim napísať niečo o posvätení. Málokedy sa táto téma preberá, ale práve minulý týždeň bola predmetom nedeľnej kázne. Napísala som si nejaké poznámky a keď bude čas, pokúsim sa ich dať dokopy. Prečo práve posvätenie, keď sa snažím písať o práci na diele Pánovom? To vám vysvetlím nabudúce.