5. 12. 2015

Nech žije byrokracia

Poznáte ten príbeh, ako mravec usilovne a s radosťou pracoval a podával super výkony, pokým sa lev nerozhodol zamestnať administratívnych pracovníkov na robenie najrôznejších prieskumov, auditov a vyhodnotení produktivity práce. A zrazu nikto nechápal, prečo mravec začal podávať menšie výkony a stratil radosť z práce. Presne toto zažívame v poslednej dobe s našim firemným zákazníkom. Zrovna včera som bola maximálne vytočená, keď som zistila, že podľa nových predpisov musím týždeň dopredu vypisovať protokol o výrobe, v týždňovom predstihu nahlasovať, koľko výrobkov sa bude na ďalší týždeň vyvážať a koľko materiálu z nich zvýši atď.

No lenže ja nie som jasnovidec a čokoľvek do toho protokolu týždeň pred vývozom napíšem, v čase vývozu bude realita iná a protokol sa stane bezcenným nepoužiteľným papierom. A čo je ešte horšie, podľa týchto protokolov sa o niekoľko mesiacov bude sumarizovať výroba z celej sezóny a ak protokoly nebudú odrážať realitu... zvyšok si už asi viete domyslieť. Jedine, že by som sa tým protokolom venovala vždy dvakrát, týždeň pred a potom ich znova upravovala podľa reálneho stavu v deň vývozu. Lenže vývoz sa robí každý týždeň, kedy to mám akože stíhať sledovať a vypisovať? Včera som kvôli takýmto hlúpym papierovačkám nestihla porobiť samotnú robotu, juj. A potom sa bude niekto čudovať, že nám klesá produktivita práce. No, možno by som si ešte mohla zohnať krištáľovú guľu, aby som dokázala vypísať protokoly v súlade s realitou už týždeň pred vývozom a nemusela sa k nim vracať dvakrát. Ale v tom prípade budem od dotyčných, ktorí chcú odo mňa takéto jasnovidecké služby, požadovať jej preplatenie ako nutnej pracovnej pomôcky :)