5. 4. 2010

Víkend na Morave

Veľkonočné sviatky som strávila na Morave, v Uherskom Brode a okolí. Bolo tam super, aj počasie vyšlo. Je to trošku iný kraj ako ten náš. Nie je to väčšinou rovina, sú tam aj nejaké tie kopce, ale väčšina z nich je pokrytá zelenými poliami a lúkami, len kde tu skupina stromov. A samotné mesto Uherský Brod je mesto na kopci. Prechádzku po rovine si tam ťažko urobíte, buď kráčate do kopca, alebo z kopca a sú to pekne strmé chodníčky. Boli sme trošku pozrieť aj po okolí. Urobila som zopár fotografií, ale len na mobil, takže nemajú nejakú vysokú kvalitu.

Boli sme na zámku Buchlovice, ktorý je obklopený veľkou záhradou s nádhernými pávmi. Podrobné informácie sa dočítate na stránke www.zamek-buchlovice.cz.


Nebojte sa, predošlý záber som nerobila ja. Je to zoskenovaná pohľadnica. Fotografia je od Jaroslava Čecha. Ďalšie zábery sú už moje:












V záhrade bolo, okrem iného, možné vidieť približne 200-ročný strom,


alebo nádherných pávov, ktorí sa len tak prechádzali pomedzi návštevníkov. Konkrétne tento pyšne pózoval s roztiahnutým chvostom a otáčal sa zo všetkých strán asi 10 minút.


Potom sme sa zastavili v dedinke Modrá, kde sa nachádza Archeoskanzen. Vnútri sme neboli, takže len pár záberov zvonku:




Neďaleko skanzenu stojí kamenný kostolík sv. Jana, teda vlastne jeho replika:





Toľko zo soboty, dalo by sa aj viac, ale vybrala som len zopár fotografií, lebo všetky by sa sem nezmestili. No a v nedeľu sme boli pozrieť v Zlíne, okrem iného sme boli aj na Baťovom mrakodrape - tzv. "Jednadvacítka". Svojho času to bola najvyššia budova v Európe. Ako všetky Baťove stavby, je postavená z červených tehál.





Tieto výťahy neboli v prevádzke. Škoda, rada by som to videla. Ale na vrch by sme takýmto výťahom šli asi veľmi dlho. My sme sa vyviezli na 16. poschodie rýchlovýťahom. Zaujímavá jazda. Keď sa rozbehol, tak nás to pritlačilo k zemi. Na 14. poschodí začal brzdiť a to sme mali zase žalúdok v hrdle. Hore bolo dosť veterno, takže som každú chvíľu cítila chvenie pod nohami, dobre som si uvedomovala, že som vysoko nad zemou. Bol to zaujímavý zážitok. Z vrchu sme mali výborný výhľad na Zlín:


a tiež na Baťove červené tehlové domky



No a nakoniec sme sa ešte previezli popod Víťazný oblúk. Nie, neboli sme až vo Francúzsku, aj v Ludkoviciach na Morave majú "Víťazný oblúk". Bol to začiatok a zároveň aj koniec stavby diaľnice pred 2. svetovou vojnou. Odmyslite si tie čierne pruhy, to je vykurovanie zadného okna na aute :)