22. 4. 2013

Corrie ten Boom - Ježíš je Vítěz

A ešte jedna kniha od Corrie ten Boom, ku ktorej sa mi podarilo dostať. Kniha Ježíš je Vítěz je znova zbierkou krátkych príbehov zo života autorky (viac o autorke v kategórii Corrie ten Boom). Účelom knihy je prostredníctvom prežitých skúseností potešiť a povzbudiť čitateľa. Príbehy sú rozdelené tematicky do troch častí:

1. On se stará a potěšuje (23 príbehov)

"Díky cestám po celém světě a díky svým knihám a filmům jsem získala mnoho přátel. Když onemocnějí, moc ráda bych je navštívila a nějak potěšila. A tak se za každého z nich modlím. A Pán Bůh mi vnukl myšlenku - napsat jim dopis. A tak vznikla tato kniha. Modlila jsem se, aby mne Pán vedl a sám mi dával myšlenky a nápady... a tak jsem zapsala všechny příběhy, na které jsem si vzpomněla... Moji přátelé museli projít utrpením. A teď jsi ve stejné situaci i Ty... Myslím, že aspoň některý z příběhů může být odpovědí na některou Tvou palčivou otázku..."

2. Osvobozuje zajaté (24 príbehov)

"Vím, co znamená, je-li člověk za dveřmi, které lze otevřít jen zvenku, protože jsem sama prožila tři uvěznení. Byla to tvrdá lekce ve škole života a hodně jsem se tam naučila. Zúčastníš-li se náročného vyučování s dobrým učitelem, naučíš se hodně - a můj učitel byl vynikající. Byl to osobně sám Pán Ježíš... Vězňové nemusí být jen ti za ostnatým drátem nebo za dveřmi cel. Existují také zajatci hříchu, chtivosti, zajatci špatných filozofií, zajatci okoloností, zajatci sebe samých. Zajatci jsou všude kolem nás. A tak se modlím, aby tato kniha pomohla také tobě ztratit život pro Ježíše, abys ho mohl získat. Ježíš říká, že ti, které on osvobodí, jsou doopravdy svobodní..."

3. On může víc, než myslíme (11 príbehov)

"Odvaha je strach, který se pomodlil."
- Kristus = + strach
+ Kristus = - strach

Podobne ako predchádzajúca kniha Pro každého dost, aj táto kniha je zložená z krátkych príbehov, skúseností zo života autorky, ktoré môžete čítať v celku alebo postupne ako ranné čítanie. Žiaľ aj táto kniha bola vydaná už veľmi dávno a myslím, že nové vydanie zatiaľ nie je, takže v obchodoch ju zrejme nezoženiete. Skôr si ju budete musieť od niekoho požičať.