21. 3. 2016

Život exota (15) - Posledný chlieb?

Dnes som usilovne pacovala a teraz chvíľku sedím a odpočívam. Ráno som navarila čerstvý obed, aby som si mala čo zobrať do práce na svačinu. Potom som odrobila môj denný prídel pracovných hodín a po návrate z práce a nutných nákupoch som rýchlo zamiesila môj obľúbený chlieb (a vlastne jediný, ktorý môžem), a už aj pekne tróni v rúre. Tentoraz si tam ale leží tak trochu osamotene.

Zvykla som piecť vždy dva naraz, keď už sa s tým babrem a je rozohriata rúra. Zároveň som mala potom dlhší čas pokoj. Keď som upiekla dva chleby a zamrazila ich, vydržali mi tak zhruba na tri-štyri týždne. No dnes som zamiesila len na jeden, a je dosť možné, že ho pečiem poslednýkrát. Blíži sa totiž deň, kedy si pôjdem vyzdvihnúť výsledky testov na alergie. Možno sa v nich objaví alergia na nejakú potravinu, ktorá je súčasťou tohto chlebíka. Ak to bude kukurica a sója, tak som nahratá. Potom už naozaj neviem, z čoho ho upečiem. Lebo: bez kvasníc, mlieka, vajec, lepku, bez ryžovej, pohánkovej, ovsenej a amarantovej múky... a keby to malo byť ešte aj bez kukuričnej a sójovej, tak by to už asi chcelo kúzelníka.

Joj, a to som ho mala už tak dobre natrénovaný, vychytané všetky muchy. Recept som už mala v hlave. Príprava cesta mi zabrala tak 10-15 minút a výsledok bol vždy super. Keď si teraz predstavím, že by som mala zase začínať odznova... Bude treba znova hľadať recept, resp. si vymyslieť vlastný, pretože recept s toľkými obmedzeniami sa zrejme nájsť ani nedá, x-krát ho odskúšať, vyladiť, párkrát zahodiť do koša... och. Vyradenie kukurice a sóje by sa samozrejme netýkalo len chleba, ale komplet všetkých múčnych jedál – koláčov, keksov, cestovín...

Ale, nebudem predbiehať. Pekne si počkám na výsledky. Aj keď, trochu som z toho nervózna. Ani vlastne neviem, čoho sa obávam viac. Či toho, že sa mi objaví nová alergia a budem sa musieť zase popasovať s už aj tak komplikovaným jedálničkom, alebo, že si vypočujem starú známu vetu: "Nedokázali sme zistiť, čo Vám je, nevieme Vám pomôcť."

Ako som už minule spomenula, moje telo pred pár mesiacmi začalo na niečo reagovať veľmi neodbytným svrbením pokožky a doteraz sa nepodarilo zistiť, v čom je problém. Moje súkromné pátranie som už vzdala, k ničomu ma za posledné mesiace nedoviedlo. Akurát čo sa mi išli mozgové závity zavariť. Takže teraz čakám, či niečo rozumné vypátrala moja doktorka v rámci alergií alebo imunity. Potom sa pôjdem ešte ukázať na reumatológiu, aby sa pozreli na zúbky ujovi Sjögrenovi. Či sa náhodou nepustil do nejakej nekalej činnosti, ktorá by sa prípadne tiež mohla prejaviť takýmto spôsobom. Nakoniec ešte zakotvím na gastro, či sa aj tam náhodou niečo neobjaví... Kiežby mi niekto vedel povedať, čo sa deje a ako to riešiť. To by ma v tejto chvíli asi najviac potešilo!

No nič, zdá sa, že chlebík je už hotový. Idem si na ňom pochutnať, pokiaľ ešte nie je na čiernej listine zakázaných vecí. Nie je to klasika chlieb, na aký ste zvyknutí, pretože v ňom nie sú kvasnice a ani klasické lepkové múky. Ale ja som si ho veľmi obľúbila a verte mi, chutí naozaj skvelo. Je to taká bábovka na slano a najlepšia je s trochou domácej kačacej masti. Hmm, idem ja večerať...