8. 11. 2016

Maruška Kožlejová - Ako chytať v žite

Potrebovala som trošku oddych, a tak som si zase prečítala jednu dobrú knihu. Tentokrát to bola kniha od Marušky Kožlejovej s názvom Ako chytať v žite. Priznám sa, keď som ju chytila do rúk, vôbec som nemala tušenie, čo mám od toho očakávať, čo si mám predstaviť pod slovami "chytanie v žite". Nemala som predstavu, o čom to vlastne bude. Ale hneď prvé stránky mi to objasnili. Keď si spojíte názov knihy "Ako chytať v žite" s veršami z evanjelia Matúša 9,36-37, aj vám to bude jasné:

Pri pohľade na zástupy mu ich prišlo ľúto, lebo boli zbedačení a sklesnutí ako ovce bez pastiera. Vtedy povedal svojim učeníkom: Žatva je síce veľká, ale robotníkov málo.

Autorka vo svojej knihe píše o tom, ako sa rozhodla nájsť si svoj lán žita, v ktorom bude chytať ľudí. Konkrétne sa rozhodla pre mladých ľudí niekde medzi detskou besiedkou a mládežou. Vo svojom zbore začala s vedením dorastu a v knihe veľmi pekne opisuje svoje zážitky, tie pozitívne i negatívne. Nie je to žiaden odborný manuál na vedenie dorastu, ale autentické momentky z práce s dorastajúcimi deťmi. No a v druhej časti knihy opisuje svoje zážitky z ročného pobytu v zahraničí, keď potrebovala od svojej tvrdej práce na chvíľu získať odstup a nájsť samú seba.

Je to také jednoduché a pohodové čítanie, ktoré môže byť aj zaujímavou inšpiráciou pre tých, ktorí by chceli pracovať s dorastajúcimi deťmi.