4. 1. 2017

Láska Kristova

Ako každý rok, aj pre rok 2016 som mala z Biblie vybratý verš, ktorý ma celým rokom sprevádzal. Boli to slová z listu Efezanom 3,17-19:

...aby ste tak zakorenení a upevnení v láske mohli so všetkými svätými pochopiť, aká je to šírka, dĺžka, výška a hĺbka, a poznať Kristovu lásku, ktorá prevyšuje poznanie, a tak aby ste sa dali naplniť celou Božou plnosťou.

V minulosti som vám zvykla priebežne písať, ako ma môj verš viedol a oslovoval. Ale o tomto verši som toho moc nenapísala, pretože o láske Kristovej sa teoretizovať veľmi nedá, tú treba jednoducho zažiť. A ja som jej v uplynulom roku zažila naozaj veľa. Nebol to ľahký rok, musela som prekonať mnoho ťažkostí a prekážok, ale pri tom všetkom som mohla na každom kroku vidieť dôkazy Kristovej lásky. A za to som Mu nesmierne vďačná.

Mohla som zakúšať šírku Jeho lásky, v ktorej bolo neustále dosť miesta aj pre mňa, takého obyčajného, chybujúceho hriešnika. Mohla som spoznávať hĺbku Kristovej lásky, to krásne uistenie, že nech ma problémy či starosti zrazia akokoľvek hlboko, nikdy nemôžem padnúť hlbšie ako do Jeho milujúcej dlane. Mohla som zdvíhať svoj zrak do výšky, kde ma čaká nový príbytok po Jeho boku. A mohla som si pripomínať aj dĺžku Jeho lásky, ktorá bude trvať večne, ktorá nikdy neskončí. A toto všetko som mohla spoznávať s ostatnými svätými. Pretože, rozmery Kristovej lásky sú tak veľké, že ju nikto z nás nedokáže obsiahnuť celú. Každému je daný malý kúsok poznania, a tak je dobré, keď sa so svojím poznaním navzájom delíme a tým obohacujeme jeden druhého...


No a pre tento rok sa mi ušiel znova veľmi vzácny verš. Skôr ako si vylosujem môj novoročný verš, vždy predkladám túto vec Bohu. Prosím Ho, aby mi On vybral tie správne slová, ktoré potom prijímam ako z Jeho ruky. Už minulý rok ma veľmi potešil, keď sa rozhodol zahŕňať ma dôkazmi svojej lásky, no a pre tento rok mi vybral slová:

Lebo tento Boh je naším Bohom na večné veky. On nás bude vodiť až do smrti.
Žalm 48,15

Čo viac si môžem priať, ako sľub, že môj Boh ma bude viesť po celý môj život, až do smrti? Neviem vyjadriť slovami, akým odpočinutím a pokojom ma tento verš napĺňa, a ako veľmi si túto Božiu priazeň vážim a cením. Už ma hádam ani nemohol jasnejším a jednoznačnejším spôsobom uistiť o svojej trvalej prítomnosti, než slovami: "až do smrti". A nie len že bude so mnou, On sa rozhodol, že ma bude viesť. Nemohol mi dať krajšie povzbudenie na cestu, ktorá je predo mnou...