4. 11. 2023

Istá a pevná kotva duše

Na prelome októbra a novembra si viac ako obvykle pripomíname našich blízkych, ktorí už nie sú medzi nami. Ja osobne nemám potrebu tráviť tieto dni práve na cintoríne, lebo viem, kam odišli alebo raz odídu tí, na ktorých najviac myslím.

No aj keď viem, že ich odovzdávam do tých najvzácnejších rúk – do rúk Pána Ježiša Krista – aj tak nie je ľahké rozlúčiť sa. V takýchto chvíľach mi pomáhajú vzácne a potešujúce slová z jednej knihy. Autor v nej veľmi pekne zobrazil vzájomné spojenie tých, ktorí svoju nádej zakotvili v Bohu.

Našli sme útočisko v tom, že sa budeme verne pridŕžať ponúkanej nádeje. Máme ju ako istú a pevnú kotvu duše, ktorá siaha až dovnútra, za oponu, kde za nás vošiel Ježiš ako predchodca, keď sa stal veľkňazom naveky... (Židom 6,18-20)

Autor vo svojej knihe píše, že ľudia sú ako lode. Každý, kto zložil svoju nádej v Bohu cez obeť Pána Ježiša Krista, má svoju kotvu pevne uloženú hore za oponou, v Božej svätyni. Aby kotva mohla plniť svoju funkciu, medzi ňou a loďkou je samozrejme aj spojovacie lano, ktoré môže byť obrazom Svätého Ducha.

Práve vďaka kotve a lanu môžu byť naše loďky navzájom prepojené. Pretože moju kotvu, aj kotvy mojich blízkych, drží v rukách tam za oponou Ten istý – náš Veľkňaz, Pán Ježiš Kristus. On povedal: „Ja im dávam večný život a nezahynú naveky, nik mi ich nevytrhne z ruky.“ (Ján 10,28)

Pán Ježiš je styčným bodom, cez ktorý sú navždy spojené všetky Božie deti. Bez ohľadu na to, či sú blízko pri sebe alebo sú od seba vzdialené. A jedného dňa príde tá krásna chvíľa, kedy sa ku svojim kotvám doplavíme všetci. Stretnú sa tam všetci tí, ktorí svoju kotvu zverili do rúk Pána Ježiša Krista a predovšetkým sa stretneme tvárou v tvár s naším Pánom a Veľkňazom.

To je naša a moja osobná nádej. Nádej, ktorá dvíha môj pohľad a ťahá moju loďku smerom hore, k môjmu Bohu a môjmu domovu. A vďaka ktorej viem, že nech sa stane čokoľvek, s mojimi blízkymi budem navždy spojená.

Požehnaný Boh a Otec nášho Pána Ježiša Krista, ktorý nás podľa svojho veľkého milosrdenstva vzkriesením Ježiša Krista z mŕtvych znovuzrodil pre živú nádej. (1. Petra 1,3)
Mám však nádej v Pánovi Ježišovi... (Filipanom 2,19)