7. 3. 2023

Rady pre osobný vzťah s Bohom

O Georgovi Müllerovi som na blogu už písala. Pre mňa je to hrdina viery a modlitebník, ktorý ma už v mnohom inšpiroval a ešte stále sa mám od neho čo učiť. Nedávno som si o tomto Božom služobníkovi prečítala ďalšie dve knihy. Prvá z nich má názov: Vytrvalá modlitba viery - rady pre osobný vzťah s Bohom.

Je to opäť malá kniha z vydavateľstva ViVit, ale tentokrát to nie je kompletný Müllerov životopis. Nájdete v nej len niektoré výňatky z jeho denníkov a myšlienok. Tie hovoria predovšetkým o modlitbe a štúdiu Božieho slova: napr. prečo je dôležité pred modlitbou chytiť do rúk Bibliu, prečo je dobré byť pri jej čítaní tak trochu sebecký, ako pristupovať k hľadaniu Božej vôle, ako by sa mala prejavovať dôvera voči Bohu, alebo prečo je včasné ráno najdôležitejšou časťou dňa… Nájdete tu aj niekoľko rád k spravovaniu peňazí a k podnikaniu, či k životu viery, ktorý by mal byť svedectvom aj pre našich neveriacich blížnych...

Nečakajte žiadne teoretické úvahy. Sú to veľmi praktické rady, ktoré sa Müllerovi osvedčili v jeho vlastnom živote, a v ktorých sa odzrkadľuje jeho hlboká dôvera a očakávanie na Boha. Podobne, ako po prečítaní Müllerovho životopisu, aj tu som našla viacero vecí, ktoré by som chcela vyskúšať a zaradiť do svojho života. Niektoré budú chcieť trochu viac odvahy, iné zase trochu sebazaprenia a disciplíny. Ale po predošlých skúsenostiach verím, že to opäť prinesie dobré ovocie v mojom osobnom vzťahu s Bohom a snáď aj v mojej službe ľuďom. 

Ak chcete vedieť viac o modlitbe a získať celkom praktické rady, potom túto malú knižku veľmi odporúčam. A rovnako odporúčam aj jeho životopis a zápisky z denníka, o ktorých si môžete prečítať v kategórii Osobnosti/George Müller.

Druhá kniha o tomto Božom mužovi je určená detskému čitateľovi. Zopár slov o nej nájdete v samostatnom príspevku.