7. 9. 2012

Nikolas Ludwig von Zinzendorf

V archíve českej televízie si môžete pozrieť veľmi zaujímavý dokument o grófovi Zinzendorfovi snázvom: Síla přesvědčení. V minulosti som už o tomto človeku niečo počula, ale netušila som, aké rozsiahle dielo vybudoval, aký široký - v podstate celosvetový rozsah má misijná práca Moravských bratov.

V dokumente sa dozviete niečo o dobe, v ktorej Zinzendorf žil, o jeho osobnom živote a hlavne o jeho práci na misijnom poli. Ja som tam našla množstvo podnetných myšlienok o tom, ako robiť a ako nerobiť evanjelizáciu, o tom, že v prvom rade máme byť svetlom, máme žiť tak, aby sa ľudia pýtali na nášho Boha...

Dôležité je aj to, z čoho vlastne pramenila Zinzendorfova misijná práca - to by malo byť motiváciou každého misionára: Gróf Zinzendorf jedného dňa uvidel obraz ukrižovaného Krista, na ktorom bol nápis, ktorý zmenil jeho život:

"Toto som urobil ja pre teba. Čo ty urobíš pre mňa?"

Dokument si môžete pozrieť na stránke Českej televízie:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10266609443-hrabe-zinzendorf-sila-pres/

Viac informácii o Zinzendorfovi nájdete na tomto blogu v samostatnom článku.
(Foto: wikipedia)