17. 4. 2013

Corrie ten Boom - Tulákem pro Krista

Ďalšia výborná kniha od Corrie ten Boom (viac o tejto holandskej spisovateľke si prečítajte v kategórii Corrie ten Boom). Ak chcete mať pri čítaní trochu ucelený pohľad a vidieť súvislosti, tak vám odporúčam prečítať si najskôr autorkynu knihu Útočište.

Kniha Tulákem pro Krista by sa dala nazvať voľným pokračovaním Útočišťa, pretože sa v nej dozviete o ďalšom živote Corrie po vojne. Aj táto kniha je plná deja, rôznych príhod, ktoré Corrie na svojich cestách zažila. Zároveň je aj plná hlbokých myšlienok a poučení do života. Boh nevyučoval Corrie len počas ťažkých dní vojny v koncentračnom tábore, ale aj v celom jej ďalšom živote sa neustále mala čo učiť. Stále viac poznávala Boha a poznávala a učila sa naprávať aj svoje chyby.

Kniha je delená na krátke kapitoly - jednotlivé príhody s poučením. Môžete ju čítať ako celok, alebo si môžete napr. každé ráno prečítať jednu kapitolu pre povzbudenie a zamyslenie. Znova jedna z kníh, ktoré si rada prečítam aj viackrát. Pre ilustráciu len zopár z mnohých myšlienok, ktoré ma v tejto knihe oslovili:

  • Stalo se mi téměř přirozeností nedělat si plány a pak žádat Boha o podpis. Spíše jsem se naučila čekat na Boží plán a pak napsat své jméno do programu.
  • Snažit se konat Pánovo dílo ve své vlastní síle je ta nejchaotičtější, nejvíce vyčerpávající a nejúnavnější práce. Jste-li však naplněni Duchem svatým, pak Ježíšova služba z vás přímo plyne.
  • Miloval Pána a miloval lidi – neporazitelná kombinace.
  • Ježíš Kristus je realita i v těch nejtemnějších dnech.
  • Naučila jsem se nestrkat člověka dál, než kam ho dovedl Bůh.
  • Nejsi povolána k tomu, abys přesvědčila každého. Jsi prostě povolána k tomu, abys byla otevřeným řečištěm tak, aby tebou mohl protékat Duch Boží. Nikdy namůžeš být něčím jiným, i když si to občas můžeš myslet. Jdi stezkou poslušnosti, nechej slovo Boží, aby konalo své, a Bůh si tě použije daleko víc, než je ve tvých silách.
  • Když své hříchy vyznáváme, Bůh je uvrhne do nejhlubšího oceánu, jsou navždy pryč. A věřím, že Bůh tam pak dá nápis: „RYBOLOV ZAKÁZÁN.“
  • Nestačí prostě říci „Odpouštím ti.“ Musím to také uvádět v život. V mém případě to znamenalo jednat tak, jako by jejich hříchy, stejně jako moje, byli pohřbeny v nejhlubších hlubinách moře. Jestliže si na ně nemohl vzpomenout Bůh – a on řekl: „…na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu“ (Židům10,17) – pak bych to neměla činit ani já.
  • Ježíšovo světlo je silnější než ta největší temnota.
  • A tak, přestože se rapidně blížíme k době, kdy se Antikrist pokusí převzít řízení světa, nemám strach, neboť mám ještě větší slib, že Ježíš je neustále se mnou a On je větší, než cokoliv by mohl satan vrhnout proti mně.
  • Pán si mne použil k tomu, abych přivedla jednoho muže ke Kristu. Bylo to poprvé v mém životě a stalo se tak nikoli díky tomu, co jsem řekla, ale díky Duchu svatému, který byl ve mně. To bylo tajemství, které jsem si pamatovala po všechny roky svého života, když jsem cestovala po světě – jako tulák pro Krista.